zondag 22 november 2015

Klein rondje door de polder bij Assendelft

Biddende torenvalk
Vandaag even een klein rondje door de polder bij Assendelft gereden. Het is al het tweede weekend met veel regen en om toch een beetje toe te kunnen geven aan mijn verslaving, heb ik maar even een rondje met de auto gemaakt.

Ik kreeg niet zo lang geleden een tip van een goede vriend om daar eens heen te gaan als ik roofvogels wilde fotograferen. Ik ben eerst twee keer heen en weer gereden en zag inderdaad een paar buizerds. Bedankt Siem! Helaas zijn de foto's die ik gemaakt heb niet van hele goede kwaliteit maar dat komt omdat het veel te grauw en te donker was vandaag.

De eerste zat mooi gecamoufleerd maar toch had ik mazzel en viel mijn oog erop.

Mooie camouflage. Buizerd


Na een tijdje heb ik mijn auto aan de kant gezet en ben gewoon gaan wachten. Buizerds zijn zo schuw.... Wanneer je stopt met de auto vliegen ze negen van de tien keer meteen weg. Dus ik bedacht dat als ik mijn auto ergens neer zou zetten ze mij dan misschien niet zo in de gaten zouden hebben.

Ik deed mijn raam open en hoorde wat gekwetter dat ik niet herkende....maar ik twijfelde wel.
Eerst kon ik het niet traceren en je zal altijd zien...Ik was mijn verrekijker vergeten.
Opeens vloog een groepje vogels op en weer neer...Ik kon niet zien wat het was en bedacht me dat het vast musjes waren. Ik moest maar niet teveel moeite doen. Wel heb ik er nog even een foto van geschoten om thuis te zien dat ik vast gelijk had...:'(
Nee dus! De foto's zijn van grote afstand even snel genomen maar het blijken sneeuwgorzen te zijn!
Een wintergast die hier in Nederland maar in vrij klein aantal voorkomt.
Je snapt...Ik baal als een stekker. Het was dus weer een leermomentje...Altijd mijn verrekijker mee en als ik niet weet om welke vogel het gaat toch mijn best doen om het zo goed mogelijk vast te leggen.
Belabberde kwaliteit maar hier de sneeuwgors


Ik ben zelfs nu nog in staat om terug te rijden om te kijken of ze er nog zitten....

De zon en de regen wisselen elkaar af en een paar keer is een mooie regenboog te zien.


De pot met goud moest wel erg dicht bij staan
Een buizerd kwam voorbij en ging een stuk verder op een paal zitten.

Buizerd



De lucht betrekt en volgens buienalarm (app) gaat het nu langdurig regenen. Ik besluit om maar weer richting huis te rijden.

Opeens zie ik een torenvalkje bidden. Hup weer mijn auto aan de kant en nog even snel een paar foto's gemaakt.




Ondanks het prutweer toch nog even kunnen fotograferen en dus toch  met een voldaan gevoel weer richting huis.

2 opmerkingen: