woensdag 4 februari 2015

Zon en regen op de Zuidpier


Wat was het weer super vandaag. Er was mooi weer voorspeld dus als ik bij de tandarts vandaan kwam kon ik lekker lopen. Aangezien ik toch in IJmuiden was vond ik de pier wel weer een goede optie. Eenmaal onderweg zag ik het betrekken maar ik had me er al helemaal op ingesteld dus ik moest en zou gewoon. Wat heb ik vandaag ongelooflijk veel mooie vergezichten gezien zeg! Af en toe regende het en andere moment zag je de buien boven zee hangen en was het waar ik liep zonnig. Echt Prachtig! Het zonnetje had ook al best veel kracht. Uit de wind was het gewoon heerlijk.



Niet heel veel tekst maar ik heb zoveel mooie luchten gezien dat ik niet kon kiezen welke ik wilde plaatsen. Ik heb ze niet allemaal maar wel veel. Hier kan je toch niet uit kiezen? :




Regenboog

















Het ene moment zag het er heel vriendelijk uit en het volgende moment heel dreigend. Zo was de zee heel ruw en zo weer spiegelglad.
Op de onderste foto zie je zelfs dat het aan de ene kant helemaal groen zag en aan de andere kant mooi blauw.

De luchten maakte zelfs Tata Steel, de vroegere Hoogovens mooi, al zullen de meeste mensen dat niet met me eens zijn. Voor mij is het iets dat bij IJmuiden hoort. Mijn vader werkte er en het bedrijf heeft veel monden in de omgeving gevoed en dat doet het nog steeds.





Ook waren er natuurlijk nog wat vogels te zien
Steenlopers

Steenloper

Paarse strandloper

Paarse strandloper

Aalscholver in broedkleed

Aalscholver in broedkleed

Natuurlijk de zilvermeeuwen

Brilduikers

 Ik keek eens goed en zag dat er ontzettend veel steenlopers zaten. Op het eerste gezicht zag je ze niet maar ingezoomd zie je dat ze een ontzettend goed camouflagekleed hebben




Al met al weer een super wandeling. Op naar het weekend. Misschien kan José dan weer eens mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten