dinsdag 11 november 2014

Eindelijk de boomklever vast kunnen leggen in Elswout

Het begon heerlijk zonnig vanmorgen en ik was vrij dus op naar het mooie Elswout. Wie weet waren de vogeltjes wel net zo actief als de laatste keer toen ik wel honderd boomklevertjes tegen kwam. En aangezien ik die nog niet vaak vast heb kunnen leggen had ik goede hoop.

Het was inderdaad druk met vogels. Vinken, merels, spechten, roodborstjes en ook de boomklevers gingen van tak naar tak. Lang blijven ze niet stil zitten dus ik moet geduld hebben...
Na een kwartier omhoog turen en er telkens één net voor mijn lens weg te zien schieten wilde ik het al bijna opgeven...Als ik nou verder loop zie ik zo vast nog wel andere klevertjes. Ik heb nl niet zo heel veel geduld maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Opeens zat er een klevertje wel heel mooi in het licht.




Op de eerste foto zelfs met prooi! Ik was blij!

Even verderop had ik nog een keer mazzel.Niet zoveel mazzel als de eerste keer maar ik was niet voor niks gegaan.


Nou ga ik natuurlijk nooit voor niks want ik kom altijd veel moois tegen. Goed luisteren en goed om je heen kijken en dan zie je het vanzelf.

Het weer betrok helaas en het werd heel grijs. Het werd zoals mijn moeder het altijd noemt, echt Sinterklaasweer. Ook het gekwetter van de vogeltjes werd meteen beduidend minder. Zo zie je maar dat zon niet alleen mensen vrolijker maakt.

De paddenstoelentijd begint ook op zijn einde te raken al ben ik er nog wel een aantal tegen gekomen

amatystzwam of in het ned. rode koolzwam
En een aantal paddenstoelen op stand hoog in de boom

Porseleinzwammetjes

En zelfs een hele overbevolkte stad




Zoveel had ik er nog nooit bij elkaar gezien. welke dat zijn weet ik niet.Was wel een grappig gezicht.

Al met al dus best nog wat leuks tegen gekomen dus ik had wel een voldaan gevoel.
Sowieso is Elswout van zichzelf al de moeite waard om te fotograferen. Ieder jaargetijde is het er prachtig. Hieronder nog wat foto's van het landgoed zelf.





Eenmaal thuis brak de zon weer door. Hopelijk is het morgen ook lekker. Maar even bedenken wat dan de moeite waard is om naartoe te rijden.

1 opmerking:

  1. Hallo Miranda, daar moet ik ook eens naartoe Elswoud, wat een prachtige herfstfoto's heb je gemaakt! Super dat de boomklevel is gelukt, ze zijn zo snel, gefeliciteerd daarmee. Nog bedankt voor je routebeschrijving, we gaan hem zeker lopen.
    De paarse paddenstoel is de amatystzwam of in het ned. rode koolzwam.

    groeten Wil

    BeantwoordenVerwijderen